Deloitte indgår olympisk partnerskab med DIF og Team Danmark

Når de danske atleter skal konkurrere ved OL i Rio i 2016, bliver det med Deloitte som olympisk partner for Danmarks Idrætsforbund (DIF) og Team Danmark.
20. nov 2014
Når de danske atleter skal konkurrere ved OL i Rio i 2016, bliver det med Deloitte som olympisk partner for Danmarks Idrætsforbund (DIF) og Team Danmark.

OL-holdet og Deloittes vinderkultur og holdånd går hånd i hånd, og Deloitte støtter således holdets ambitioner med godt ti millioner kroner de kommende tre år. De danske OL-atleter er i en liga for sig, og Deloitte ønsker at bidrage til, at det store danske potentiale til legene i Rio udløses.

”Den olympiske ånd bygger blandt andet på lederskab samt fysisk og mental sundhed – og på at lægge afstand til konkurrenterne. De værdier går hånd i hånd med vores strategi om at blive Danmarks ubestridte leder af professionel service i 2020. Vi vil være i en liga for sig, og lige som til OL, når vi kun det øverste trin på den sejrsskammel gennem samarbejde, sammenhold og ved at kende potentialet”, siger CEO i Deloitte Danmark, Anders Dons.

I DIF, som er Danmarks Olympiske Komite, er der glæde og stolthed over aftalen med Deloitte.

”Partnerskabet skal være med til at optimere det danske olympiske set up, så atleterne kan opnå et endnu bedre dansk OL-resultat i Rio end ved legene i London. Hvis den ambition skal indfries i en skærpet global konkurrence, er vi i højere grad end tidligere afhængige af partnerskaber med kommercielle partnere. Vi er derfor meget glade og stolte over, at Deloitte støtter Danmark til OL, og at virksomheden som en del af partnerskabet inspireres af idrættens mange positive værdier og bakker op om atleternes potentiale”, siger DIF’s formand Niels Nygaard.

DIF og Team Danmarks ambition for OL i Rio de Janeiro i 2016 er 10 medaljer og deltagelse i flest mulige idrætsgrene.

Som en del af partnerskabet gennemfører Deloitte blandt andet en sundhedskampagne for alle sine medarbejdere samt en række aktiviteter, der vil understøtte de stærke værdier og den vinderkultur, som partnerskabet er udtryk for.

Partnerskabet løber frem til 31. december 2016. Sponsoratet dækker over de ydelser, der er aftalt mellem parterne.

Yderligere oplysninger
Anders Dons, CEO, Deloitte, mobil 40 36 76 22
Niels Nygaard, formand, DIF, mobil 20 73 71 12
Steen Fladberg, direktør i Sport One Danmark, DIF og Team Danmarks kommercielle selskab, mobil 23 32 83 95