Jobopslag: DIF og Team Danmark søger ekspert i sociale medier

Vil du være med til at gøre OL og PL i Rio i 2016 mere nærværende og interessante på sociale medier? Brænder du for involvering og engagement på sociale medier? Og har du et hjerte, der banker for elitesport? Så har vi måske plads på det hold, der skal gøre OL og PL til noget helt særligt for den danske befolkning.
19. sep 2015
Vil du være med til at gøre OL og PL i Rio i 2016 mere nærværende og interessante på sociale medier? Brænder du for involvering og engagement på sociale medier? Og har du et hjerte, der banker for elitesport? Så har vi måske plads på det hold, der skal gøre OL og PL til noget helt særligt for den danske befolkning.
Som social mediekonsulent i DIF-idrætten skal du involvere, engagere og begejstre danskerne. Målet er at få danskerne til at støtte op om og engagere sig i de danske atleter frem mod og under store sport events – og i særdeleshed frem mod OL og PL i sommeren 2016.

HVAD SKAL DU ARBEJDE MED?
Din opgave bliver – som en del af OL- og PL-kommunikationsgruppen - at eksekvere kommunikationsstrategien på sociale medier. Du skal udvikle konkrete og engagerende tiltag på relevante sociale medier, og du skal være med til at arbejde videre på det strategiske grundlag, som allerede er skabt frem mod OL og PL i Rio.
Din opgave bliver desuden at dele viden, at uddanne og at coache medarbejdere i DIF’s 61 specialforbund, så de kan få inspiration og ’best practice’ på området for sociale medier i en sport event-kontekst.

Opgaver:
  • Udvikle og drive ’Danmark til OL’ på Facebook
  • Udvikle og drive ’Danmark til OL’ Instagram-profil
  • Afprøve og udvikle supplerende sociale medier i en Rio 2016 kontekst, hvor det giver mening
  • Styrke samspillet med vores kommercielle partneres sociale medier
  • Dele viden med DIF’s 61 specialforbund
HVEM ER DU?
  • Du har erfaring med at planlægge og udføre kampagner, hvor sociale medier indgår
  • Du er first mover og kender de nyeste tendenser inden for sociale medier
  • Du har relevant uddannelsesmæssig baggrund med fokus på kommunikation og sociale medier
  • Du er vant til at være praktisk udførende, men er også strategisk stærk
  • Du arbejder selvstændigt og tager initiativ, men i tæt samarbejde med kolleger
  • Du tænker kreativt og skævt

HVAD KAN VI TILBYDE?
Vi tilbyder en 10-måneders tempofyldt deltidsprojektansættelse med fleksible arbejdstider. Du kommer til at arbejde i et team bestående af kommunikationskonsulenter fra DIF og Team Danmark. Du får base i Idrættens Hus i Brøndby, hvor du ud over at være tæt på DIF’s specialforbund får din gang i et dynamisk hus, der blandt andet tilbyder træningsfaciliteter, kantineordning, sociale arrangementer mv.

ANSØGNINGSFRIST OG -FORM

  • Ansøgning og CV sendes elektronisk senest 5. oktober 2015 klokken 14.00
  • Samtaler vil blive afholdt ultimo oktober 2015
  • Ansættelse snarest muligt. Arbejdsugen forventes i gennemsnit at være på 30 timer – dog vil der kunne forventes en stor arbejdsbyrde i sommeren 2016 under OL og PL. Jobbet inkluderer ingen OL-rejse
  • Lønnen er fast 24.000 kr. om måneden
  • Kontakt OL-pressechef Jakob Draminsky på jdr@dif.dk eller tlf. 4326 2024, hvis du vil vide mere om jobbet


Om organisationen:
Det er Idrættens Medieudvalg - et samarbejdsudvalg mellem DIF, Team Danmark og DIF’s 61 specialforbund - der udbyder jobbet. Idrættens Medieudvalg arbejder for at sikre en bred mediedækning af dansk idræt og understøtte en løbende udvikling i specialforbundenes kommunikationsarbejde. Formelt bliver du ansat i DIF og får DIF’s kommunikationschef som chef.
DIF er en af landets største interesseorganisationer og varetager interesserne for 61 specialforbund, 9.300 idrætsforeninger og flere end 1,9 millioner aktive medlemmer.
Team Danmark er en offentlig, selvejende institution, der arbejder for at skabe gode forhold og udviklingsmuligheder for Danmarks bedste atleter. Team Danmarks arbejde tager afsæt i ”Lov om eliteidræt”